مهدی فقهی روز چهارشنبه در گفت و گو با پردیسان نوین اظهارداشت: وضعیت روکش آسفالت محورهای مواصلاتی استان اصفهان به صورت دائم پایش و رصد شده و برنامهریزی برای بهبود آن انجام میشود. وی با بیان اینکه کیفیت روکشهای آسفالت نوین شامل بازیافت سرد و سیلکت قابل قبول است ادامه داد: ساماندهی، ایمنسازی و محدودسازی دسترسیهای غیرمجاز از […]
مهدی فقهی روز چهارشنبه در گفت و گو با پردیسان نوین اظهارداشت: وضعیت روکش آسفالت محورهای مواصلاتی استان اصفهان به صورت دائم پایش و رصد شده و برنامهریزی برای بهبود آن انجام میشود.
وی با بیان اینکه کیفیت روکشهای آسفالت نوین شامل بازیافت سرد و سیلکت قابل قبول است ادامه داد: ساماندهی، ایمنسازی و محدودسازی دسترسیهای غیرمجاز از مهمترین ماموریتهای این اداره کل در سال جاری است.
رییس اداره نگهداری راههای ادارهکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان خاطرنشان کرد: تحلیل سوانح و تصادفات استان نشان میدهد که با افزایش دسترسی از روستاها، شهرکهای صنعتی یا مسکونی به محورهای اصلی امکان و احتمال بروز تصادف به شدت افزایش مییابد.
وی بیان کرد: استان اصفهان با وسعت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع انواع شبکههای بزرگراهی، آزادراهی، اتوبانی و روستایی کشور را در خود جای داده است.
فقهی با اشاره به اینکه راههای استان نیاز به نگاه ویژه دارد، تصریح کرد: عبور کریدور شمال و جنوب کشور از اصفهان ضرورت این نگاه ویژه را میطلبد.
وی بیان کرد: وجود صنایع مادر و جاذبههای گرشگری بینظیر در استان اصفهان حاکی از لزوم داشتن نگاه ویژه دولت به راههای این استان است که تا کنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.
رییس اداره نگهداری راههای ادارهکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان از آغاز عملیات ساخت خط سوم بزرگراه نجف آباد – تیران خبر داد و افزود: این طرح بمنظور رفع و ساماندهی مشکلات ترافیکی و ارتقا ایمنی تردد کاربران در این محور پرتردد آغاز شده است.
وی با بیان اینکه طول این محور هشت کیلومتر است اضافه کرد: هزینه احداث خط سوم این بزرگراه شامل زیرسازی و آسفالت حدود ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده و امیدواریم تا آذرماه سالجاری به بهرهبرداری برسد.
نگهداری راهها، وظیفه اصلی راهداری است و از مجموع ۱۲ هزار کیلومتر راههای این استان، ۸۰۰ کیلومتر آن خرابی شدید دارد و برای بهسازی و لکهگیری راههای شریانی این استان، نزدیک به ۳۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
بیشترین خرابی راههای استان در محورهای اردستان، نائین، خور و بیابانک و کوهپایه شناسایی شده است و سال گذشته برای نوسازی، بهسازی و لکهگیری راههای شریانی این استان ۴۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.
۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در استان اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، به عنوان چهارراهی ترانزیتی رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.
Saturday, 23 November , 2024