برگزاری جامع‌ترین دوره آموزش ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان گفت: جامع‌ترین دوره آموزش ارتباطات مردمی شهرداری به‌صورت یکپارچه برای حدود ۴۰۰ کاربر اجرایی و با موضوع الزامات اخلاقی، حقوقی و فنی پاسخگویی به سامانه ۱۳۷ درحال برگزاری است.

محمدتقی رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین اظهار کرد: به همان اندازه که شهر و شهرداری پویاست سامانه ۱۳۷ نیز باید پویایی لازم را داشته باشد بنابراین نیاز است تمامی فرایندها و جزئیات سامانه به‌صورت مستمر و در یک فرایند دائمی مورد بازنگری و به‌روزرسانی قرار گیرد.

وی افزود: اصلاحات مدنظر در فرایندها نیازمند اخذ نظرات و پیشنهادات تمام ذی‌نفعان است و باید با در نظر گرفتن قوانین شهری، ابلاغیه‌ها و شیوه‌نامه‌های حوزه‌های مختلف مدیریت شهری انجام شود بنابراین گام نخست، آموزش تمام کاربران اجرایی درخصوص چرخه‌های پیام سامانه است.

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: از آبان‌ماه جاری جلسات هم‌اندیشی و آموزش کاربران اجرایی سامانه ۱۳۷ در مناطق پانزدهگانه و ناژوان آغاز شده که هدف آن دریافت نقطه‌نظرات این افراد برای فرایند به‌روزرسانی و بازنگری سامانه به ویژه پروتکل‌های امنیتی و ارتباطی برون‌سازمانی حوزه ارتباطات مردمی است.

وی ادامه داد: شاید در نگاه اول به نظر برسد ثبت پیام در سامانه ۱۳۷ امری ساده و روند پیگیری‌های آن خطی و کوتاه است اما در واقع این روند تا اقدام مناطق و بازخوردگیری از شهروند ادامه داشته و در صورت نیاز به پیگیری بیشتر، از سه طریق واحد پیگیری ویژه، پیگیری رسانه‌ای و مکاتبات رسمی دنبال می‌شود بدین سبب شهرداری اصفهان دارای فرایندهای پیچیده ارتباط مردمی است تا هیچ پیامی بدون پاسخ رها نشود.

رفیعی با بیان اینکه هر پیام سامانه ۱۳۷ بسته به ویژگی‌های آن مسیر جداگانه رسیدگی را طی می‌کند، خاطرنشان کرد: هر تماس شهروند تبدیل به یک مشاوره و اطلاع‌رسانی یا ثبت و پیگیری یک پیام اجرایی می‌شود که با حدود ۹۰۰ زیرمجموعه موضوعی در سامانه دسته‌بندی شده است.

وی گفت: به محض اینکه یک تماس ورودی در سامانه دریافت می‌شود، کارشناسان جزئیاتی از قبیل نشانی، موضوع درخواست، تلفن همراه و موقعیت مکانی شهروند را ثبت می‌کنند که منجر به شکل‌گیری بانک جامع اطلاعات شهروندان براساس گروه‌های مختلف در این سامانه شده است.

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه شاکله اصلی سامانه ۱۳۷ براساس احترام به درخواست مردم است، گفت: پاسخگویی به پیام‌ها باید مسئولانه و در راستای جلب اعتماد مردم باشد زیرا چرخه پیام شهروندان به‌طور شفاف در اختیار آنها بوده و هر پاسخی به شهروند داده شود دارای تبعات حقوقی است.

وی افزود: نمی‌توان منکر اقدامات بسیاری شد که کاربران اجرایی سامانه ۱۳۷ در بخش‌های مختلف به ویژه مناطق شهرداری انجام می‌دهند اما براساس بررسی تجارب چند سال اخیر حوزه ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان خلاءهایی وجود دارد باید برای رفع آن چاره‌اندیشی می‌شد.

رفیعی با اشاره به برگزاری جامع‌ترین دوره آموزش ارتباطات مردمی شهرداری برای پاسخ به خلاءهای این حوزه، اضافه کرد: در این دوره به‌صورت یکپارچه حدود ۴۰۰ کاربر اجرایی درباره الزامات اخلاقی، حقوقی و فنی پاسخگویی به سامانه ۱۳۷ آموزش دیده و در جریان آخرین وضعیت آن از لحاظ شفافیت و امنیت قرار می‌گیرند.

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=333617

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: