اراک- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تعداد شهرهای قرمز استان از هفت شهر به سه شهر کاهش یافت.

به گزارش پردیسان آنلاین، یاسر قربانی اظهار کرد: شمار شهرستان‌های قرمز کرونایی استان مرکزی بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی به ۳ شهرستان کاهش یافت.

وی افزود: اکنون شهرستان‌های اراک، تفرش و دلیجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: شهرستان‌های ساوه، زرندیه، آشتیان، کمیجان، فراهان و خمین نیز اکنون در وضعیت نارنجی هستند.

قربانی عنوان کرد: شهرستان‌های خنداب و محلات نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و هیچکدام از شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت آبی کرونا واقع نشده‌اند.

وی ادامه داد: هفته گذشته شهرستان‌های آشتیان، فراهان، ساوه و خمین در وضعیت قرمز و شهرستان‌های خنداب و محلات در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: آمار مبتلایان، میزان بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در یک هفته اخیر کاهش داشته، اما این روند، شکننده و ناپایدار است و با رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان وضعیت بیماری دوباره شیوع پیدا می‌کند.

قربانی بیان کرد: انتظار می‌رود شهروندان علاوه بر رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی، نسبت به تزریق دُز یادآور واکسن کرونا نیز اقدام کنند تا از این پیک نیز عبور کنیم.