به گزارش واحد خبر سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، حسین شعبان‌زاده با اشاره به اتمام مراحل نصب پایه‌های معلق و چراغ‌های ترافیکی تقاطع‌های بلوار شهید مفتح و شهید اخلاقی و تقاطع کشاورز (میدان کشاورز سابق)، از اجرای سیستم هوشمند ترافیکی در تمامی تقاطع‌های اجراشده در این طرح خبر داد. وی ادامه داد: با توجه […]

به گزارش واحد خبر سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، حسین شعبان‌زاده با اشاره به اتمام مراحل نصب پایه‌های معلق و چراغ‌های ترافیکی تقاطع‌های بلوار شهید مفتح و شهید اخلاقی و تقاطع کشاورز (میدان کشاورز سابق)، از اجرای سیستم هوشمند ترافیکی در تمامی تقاطع‌های اجراشده در این طرح خبر داد.

وی ادامه داد: با توجه به تأکیدات معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم و تأمین اقلام موردنیاز جهت اجرای تقاطع‌های مصوب کمیته فنی شورای ترافیک، مرحله آغاز این طرح با تقاطع بلوار شهید مفتح و بلوار شهید اخلاقی در منطقه چهار شروع و در میدان کشاورز سابق در منطقه شش در حال پیگیری است.

به گفته مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، اجرای ۲۰ تقاطع در کمیته فنی مصوب شده که سازمان ترافیک با اجرای طرح هوشمند سازی و استفاده از پایه‌های معلق دکوراتیو در حال پیاده‌سازی طرح است و تا پایان سال جاری تمامی ۲۰ تقاطع مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: در هوشمند سازی چراغ‌های ترافیکی تقاطع‌ها، از مبدل برق خورشیدی – سولار- جهت پوشش قطعی‌های احتمالی شبکه استفاده‌شده تا بتوان از حداکثر ظرفیت بهره برد و از بروز به‌هم‌ریختگی ترافیکی با قطعی احتمالی برق از سوی شرکت برق استان در تقاطع جلوگیری کرد.

شعبان‌زاده اجرای سایر تقاطع‌های مصوب را پس از تکمیل طرح‌های اصلاح هندسی و تأمین اقلام موردنیاز عنوان کرد و از سرعت بخشی به اجرای این طرح تا تکمیل تمامی آن‌ها خبر داد.

انتهای پیام/****