دبیر کمیسیون انرژی مجلس به همراه برخی مسئولان شرکت ملی گاز ایران از پروژه‌های گازرسانی این استان بازدید کردند و در جریان این سفر با تأکید بر اینکه این پروژه‌ها شتاب گرفتند، اعلام شد که گاز طبیعی به‌زودی به پنج شهر دیگر سیستان و بلوچستان می‌رسد.

به گزارش پردیسان آنلاین به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عبدالعلی رحیمی مظفری، دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه‌های منطقه سیستان و شهرستان و شهر خاش که به همراه سیدجلال نورموسوی، سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران و جمعی از مسئولان استانی انجام شد، گفت: این سفر با هدف بررسی و ارزیابی تازه‌ترین وضع پروژه‌های گازرسانی در حال اجرا و آینده شهرها و روستاهای منطقه سیستان و شهرستان و خاش انجام شد و سعی بر آن است در کنار ارزیابی کیفیت اجرای طرح‌ها، با شناسایی موانع و مشکلات احتمالی، اقدام‌های لازم برای برطرف کردن آنها انجام شود تا شاهد تسریع در روند اجرا باشیم.

>>> بیشتر بخوانید؛

گازرسانی به سیستان و بلوچستان شتاب گرفت/ مقصد بعدی: خاش

وی با بیان به اینکه برای تسریع در تحقق طرح‌های گازرسانی، نقش مسئولان دستگاه‌های خدماتی، اجرایی و دیگر دستگاه‌های مسئول بسیار مهم است، افزود: بر آن هستیم تا با همکاری فی مابین، طرح‌های گازرسانی در کمترین زمان ممکن، اجرا و در کنار رفع دغدغه تأمین سوخت مورد نیاز مردم، زمینه بهره‌مندی صنایع از گاز طبیعی و جذب و استقرار صنایع دیگر در این استان مهیا شود.

سیدجلال نورموسوی، سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز اظهار کرد: سرعت اجرای پروژه‌های گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان مناسب است و اکنون پنج شهر این استان از گاز طبیعی بهره‌مند شده و عملیات اجرایی گازرسانی به هشت شهر دیگر در حال اجراست.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای کار، وسعت استان سیستان و بلوچستان و ضرورت انجام طرح‌ها با حداقل زمان، ظرفیت برخی دیگر از استان‌های معین، با عنوان طرح ضربتی گازرسانی، به‌کار گرفته شده است، ضمن آنکه استان‌های معین دیگری نیز در این زمینه آغاز به‌کار خواهند کرد.

گاز طبیعی به‌زودی به ۵ شهر دیگر سیستان و بلوچستان می‌رسد

پیشرفت ۹۲ درصدی طرح‌های اجرایی شرکت گاز گیلان در منطقه سیستان

عیسی جمال‌ نیکویی، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان نیز عملیات گازرسانی به شهرستان زابل در استان سیستان و بلوچستان از سوی این شرکت را که به‌عنوان یکی از شرکت‌های معین در اجرای طرح‌های گازرسانی در این استان فعال شده از پیشرفت ۹۲ درصدی برخوردار دانست.

وی در این بازدید گفت: تاکنون ۱۰۶ کیلومتر خط تغذیه و ۵۲۰ کیلومتر شبکه گاز در این منطقه اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه با تکمیل این طرح، پنج شهر زابل، ادیمی، دوست‌محمد، زهک و محمدآباد از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: این شهرها در مجموع ۴۱ هزار و ۸۳۶ خانوار هستند.

جمال‌ نیکویی همچنین با بیان این موضوع که پیمانکاران پروژه برای پیشبرد هرچه سریع‌تر عملیات، در شب نیز کار می‌کنند، بیان کرد: مطابق برنامه زمان‌بندی، عملیات شبکه‌گذاری گاز شهرهای ادیمی، دوست‌محمد، زهک و محمدآباد به‌زودی پایان می‌یابد و فاز ۳ شهر زابل نیز در نیمه نخست امسال تکمیل خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه کارکنان این شرکت به همراه پیمانکاران اجرایی پروژه به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی در حال پیشبرد طرح گازرسانی به منطقه سیستان هستند، تأکید کرد: تکمیل این طرح ملی و بزرگ نیازمند مساعدت و همراهی بیشتر مسئولان استانی و شهرستان‌های مربوطه است.

براساس این گزارش، شرکت گاز استان گیلان به‌عنوان شرکت معین در اجرای طرح‌های گازرسانی منطقه سیستان از ابتدای سال ۹۸ فعالیت می‌کند.