بر اساس بخشنامه جدید وزارت امور اقتصادی و دارایی؛چه کسانی می توانند تسهیلات خرد بدون ضامن دریافت کنند؟ شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه های دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی و شرکت های معتبر خصوصی به تشخیص بانک می توانند از شرایط جدید دریافت تسهیلات خرد، کمتر از یک میلیارد ریال، استفاده کنند.متقاضیان تسهیلات خرد بر اساس بخشنامه […]

بر اساس بخشنامه جدید وزارت امور اقتصادی و دارایی؛
چه کسانی می توانند تسهیلات خرد بدون ضامن دریافت کنند؟

شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه های دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی و شرکت های معتبر خصوصی به تشخیص بانک می توانند از شرایط جدید دریافت تسهیلات خرد، کمتر از یک میلیارد ریال، استفاده کنند.
متقاضیان تسهیلات خرد بر اساس بخشنامه جدید وزارت امور اقتصادی و دارایی در درجه اول، باید شرایط کلی تسهیلات نظیر نداشتن چک برگشتی، بدهی بانکی و امثال آنها را داشته و در درجه دوم، رتبه اعتباری آنها A،Bو C باشند. همچنین متقاضی باید درخواست تسهیلات و مدارک را به بانکی که حقوق خود را از آنجا دریافت می کند، تحویل دهد.
بر اساس این گزارش، شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه های دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی و شرکت های معتبر خصوصی به تشخیص بانک دارای رتبه اعتباری A،Bو C قادر به دریافت تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال بدون نیاز به ضامن و صرفا با نامه کسر از حقوق و از ۵۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال بدون ضامن، با نامه کسر از حقوق و سفته هستند.
این گزارش می افزاید: کارکنان شرکت های معتبر خصوصی به تشخیص بانک و دارای رتبه اعتباری A و B برای دریافت تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال نیازی به ضامن نداشته و فقط با تسلیم نامه کسر از حقوق می توانند تسهیلات فوق را بگیرند؛ اما این دسته از متقاضیان برای استفاده از تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال نیاز به یک ضامن و سفته دارند.
بر اساس این گزارش، پرداخت تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال به کارکنان سایر شرکت های خصوصی و دارای رتبه اعتباری C  با معرفی یک ضامن و تسلیم سفته امکان پذیر است.
در پایان تأکید می شود، متقاضیان دارای رتبه اعتباری کمتر از C یا فاقد آن، مشمول مقررات جدید تسهیلات خرد بانکی نخواهند شد و پرداخت تسهیلات به آنها مطابق مقررات و دستورالعمل های داخلی بانک است.