مهم ترین هدف یک بانک دیجیتال این اســت که مشــتری در تعامل با آن به تجربه ای شــیرین، لذت بخش و ماندگار دست یابد و به مرورزمان با آن نهاد مالی ارتباط عاطفی معنادار برقرار کند. ازآنجاکه فلســفه وجودی بانک های دیجیتال برآمده از خلاقیت، دقت، انعطاف، قابلیت سریع تغییر و چابک سازی بخش های […]

مهم ترین هدف یک بانک دیجیتال این اســت که مشــتری در تعامل با آن به تجربه ای شــیرین، لذت بخش و ماندگار دست یابد و به مرورزمان با آن نهاد مالی ارتباط عاطفی معنادار برقرار کند. ازآنجاکه فلســفه وجودی بانک های دیجیتال برآمده از خلاقیت، دقت، انعطاف، قابلیت سریع تغییر و چابک سازی بخش های مختلف است، رصد دقیق نیازهای متنوع و رفتار مشتری در میان مدت و بلندمدت در بسترهای گوناگون می تواند تجربه مشــتری را به ارائه خدمات برتر تبدیل کند و تمایز موردنیاز را بین خود و ســایر رقبا به وجود آورد.

در بخش پرونده این شماره، راهکارهای تبدیل تجربه مشــتری به محصول و خدمت در بانک ایران زمین در مقام بانکی تمام دیجیتال در آینده، بررسی خواهد شد.

بانک ایران زمین در جایگاه بانکی مســؤول در برابر مشتری، نمی تواند به این مرتبه بسنده کند که تنها پاســخ گوی نیازهای او یا برطرف کننده صرف مشــکلاتی باشد که حین استفاده از محصول بانک با آن مواجه شده است. این بانک علاوه بر واکنش گرا بودن، در پی آن اســت که کنش گرا نیز باشد و این وظیفه اصلی ســازمانی است که مبتنی بر سرویس ارائه دهنده خدمات ابری پایه ریزی شده است.

در این شماره از نشریه می خوانیم:

سید محمدحسین استاد سردبیرنشریه ارتباط ایران زمین؛ امروز رسانه های اجتماعی به مهارتی جدید برای آحاد جامعه تبدیل شده اند و استفاده گسترده از این شبکه ها، فرصتی مغتنم را برای ارائه خدمات به کسب وکارها و مشتریان، در اختیار بانک ها قرار داده اســت. مقاومت در برابر تحولی که ارکان نظام اقتصادی و اجتماعی ما راتحت تأثیر قرار داده است، جز پشیمانی و عدم توانایی برنامه ریزی در برابر آسیب های احتمالی آن، فایده دیگری در بر ندارد.

دریافت هوشــمندانه این است که مشتریان بانک ها خواهان دریافت خدمات در مکانی هستند که حضور دارند و اعتقاد ما در بانکداری دیجیتال – در جایگاه یک بانکداری مردم محور- این اســت که زمین بازی را مشــتری مشخص می کند و ما باید خدمت را جایی ارائه کنیم که او می خواهد. در حال حاضر ما تعداد محدودی از خدمات مانند پرداخت قبض و خرید اینترنت را به صورت غیرمستقیم از طریق شبکه های اجتماعی به مشتریان ارائه می کنیم که شاهد استقبال خوبی از آن بودیم؛ اما به این مهم نیز باید توجه کنیم که هنوز امکان ارائه مستقیم خدمات بانکی در شبکه های اجتماعی فراهم نیست. سخن اصلی بانک ایران زمین این است که توسعه همه جانبه رسانه های اجتماعی، واقعیتی غیرقابل انکار در دنیای مدرن است و آمارها نشان می دهد استفاده از رسانه های اجتماعی در حال افزایش است. امروز میلیاردها نفر در جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و این فرصت بی نظیری را برای تعامل، کسب وکار و ارائه خدمات فراهم کرده است؛ بنابراین نباید در برابر آن مقاومت نشان داد. با نگاهی دقیق تر پیرامون خود درمی یابیم که بسیاری از مردم امروز تلفن همراه دارند؛ اما میزان صحبت کردن با این تلفن ها از همیشه کم رنگ تر شده است. جوانان امروز بیشتر علاقه مند هستند به صورت دیجیتالی با یکدیگر در ارتباط باشند. در صنعت بانکداری نیز وضعیت به همین منوال اســت. در این صنعت که تعامل با مشتریان ضروری است، ارتباطات دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک کانال ارتباطی قوی بین مؤسسه های مالی و مشتریان است و رسانه های دیجیتال ابزار ارزشمندی بین مشتریان بالقوه برای اتصال به بانک به شمار می روند. کانال های دیجیتال به افراد اجازه می دهند از شبکه های اجتماعی به آموزش و اطلاعات لازم در مورد خدمات، محصولات و مؤسسه های مالی دست یابند.

* رئیس هیات مدیره؛ حمایت از تولید یک ضرورت است

* مدیرعامل؛ تخصیص منابع بانک در راستای حمایت از تولید

* قائم مقام بانک؛ شعار بانک ایران زمین بانک دیجیتال، به زودی محقق خواهد شد

* مدیرروابط عمومی؛ مشتریان خواهان ارائه خدمات بانکی در شبکه های اجتماعی هستند

* امضای تفاهم نامه شرکت سابین تجارت آریا با سازمان حمل و نقل شهرداری رشت

* رادیو آوای ایران زمین؛ حضور گسترده این رسانه در شبکه های اجتماعی

* باردید مدیران ارشد بانک از شعب استان آذربایجان

* برگزاری آزمون مجازی ارتقای شغلی کارکنان مدیریت شعب استان اصفهان

گزارش اخبار استان ها، مقاله، پرونده، گفتگو و مصاحبه با مدیران موفق، فناوری، بانک های جهانی، دانستنی، مناسبتی، ایران شناسی، فرایند، سلامت، ایران زمین در رسانه ها، آشنایی با نحوه کاشت و پرورش گیاهان و با هنرمندان از دیگر قسمت های جذاب نشریه ارتباط ایران زمین است.

برای دریافت متن کامل شماره ۴۲ نشریه ارتباط ایران زمین روی فایل pdf کلیک کنید….