حوزه / احسان کریمی بازیگر و کارگردان تئاتر گفت: نمایش دینی فرصتی مناسب برای اشاعه مفاهیم دینی است به شرطی که شکل پرداختن به آن هنرمندانه باشد.

احسان کریمی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، گفت: من از سال ۷۴ وارد کار نمایش شده‌ام البته از زمان هنرستان من کار تئاتر را در مدرسه انجام می‌دادم اما ورودم به تئاتر به شکل حرفه‌ای از سال ۷۴ بود. کارم را در تئاتر با نمایش کودک آغاز کردم و دوسال هم در این حوزه مشغول فعالیت بودم.

وی افزود: نمایش کودک متاسفانه امروز وضعیت خوبی ندارد درحالیکه این شکل از نمایش نیازمند حمایت بوده، چون اساس و هنر در تمامی بخش بر کار کودک استوار است تا زمانی‌که این حوزه به درستی حمایت نشود دیگر ژانرها موفقیتی به دست نخواهد آورد چون در این رده سنی است که مخاطبان به سمت هنر هدایت می‌شوند. درضمن در این شکل از هنر هم می‌توان مخاطب را پرورش داد.

این بازیگر و کارگردان تئاتر بیان کرد: سال‌ها پیش نمایشی درباره کانال کمیل کار کرده بودم که در حوزه دفاع مقدس روی صحنه رفته بود. خیلی دوست دارم اگر فرصتی و موقعیتی فراهم شد دوباره کار دفاع مقدسی انجام دهم زیرا کار در این رابطه جز علایق شخصی من است. درباره کارهای دفاع مقدس ذکر یک نکته را ضروری می‌دان آن‌هم اینکه می‌شود در کارهای نمایشی امروز از قصه‌های معاصر برای روایت موضوعات دفاع مقدسی بهره برد. یعنی به وضعیت آدم‌های جنگ در زمان حال توجه کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در نمایش‌های طنز هم می‌توان پیام‌رسانی دینی داشت، گفت: بله این امر می‌تواند رخ دهد به‌شرطی‌که در این زمینه از ریزه کاری‌های دقیق و ظریف استفاده شود. درضمن باید توجه داشت در حوزه موضوعات دینی باید از کلی‌گویی پرهیز جدی داشت چون به نظرم این امر در نهایت باعث از بین رفتن کیفیت کار خواهد شد.

این هنرمند با بیان اینکه مخاطب تئاتر طنز همه نوع قشری هستند، بیان کرد: یکی تماشاگران نمایش‌های من یکی از امامان یکی از مساجد است. وی وقتی برای اولین بار کار مرا دید، بیان کرد بسیاری از نکات دینی و اخلاقی که در اسلام روی آن تاکید شده در کارهای نمایشی عرضه می‌شود و این امر زبانی مهم و تاثیر گذار در جذب مخاطب است.

کریمی در انتها تاکید کرد: نمایش دینی تنها در یک شکل و ظاهر خاص خلاصه نمی‌شود، بلکه می‌توان اشکال متفاوتی را برای آن در نظر گرفت برای همین کار دینی تنها آن چیزی نیست که در ظاهر می‌بینیم بلکه حتی یک نمایش کودک هم می‌شود رویکرد دینی داشته باشیم.

انتهای پیام