قم ـ ـ معاون فرهنگی کتائب حزب‌الله عراق در ایران، با بیان اینکه مهم‌ترین هدف استکبار تفرقه‌افکنی میان مسلمان است، گفت: مهم‌ترین پیامی که زیارت اربعین دارد؛ مبارزه با استکبار است و بیشترین ترسِ استکبار، از این پیام بزرگ اربعین حسینی(ع) است.

به گزارش خبرنگار پردیسان آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عدنان هاشم الحسینی در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (پردیسان آنلاین) استان قم، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام ماه محرم اظهار داشت: اربعین تهدیدی برای همه گروه‌های مخالف اربعین و جبهه مقاومت است.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی(ع) موجب نزدیکی گروه‌های گوناگون به یکدیگر می‌شود، خاطرنشان کرد: اربعین سبب خنثی شدن فتنه‌های دشمنان می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین محبت و ارادت مردم عراق به حضرت سیدالشهدا(ع) آن قدر زیاد است که هر گونه توطئه دشمنان اسلام را خنثی می‌کند و از بین می‌برد.

الحسینی همچنین به برگزاری سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی توسط دفتر فرهنگی کتائب حزب‌الله عراق در ایران اشاره و بر تعامل و همکاری میان ۲ کشور ایران و عراق تاکید کرد.

معاون فرهنگی کتائب حزب‌الله عراق در ایران در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: در منطقه و محور مقاومت شاهد یک توطئه بزرگ هستیم و قلب توجهات این توطئه بر جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: در کشور فلسطین شاهد هستیم که مردم مظلوم غزه را به شهادت می‌رسانند و همه این‌ها به تنگ کردن عرصه برای ایران در مذاکرات و مسایل اقتصادی بر می‌گردد.

وی گفت: لیبرال‌های بریتانیایی؛ شبکه‌های عنکبوتی خودشان را حدود ۴۰۰ سال است که در منطقه خلیج فارس و در کشورهای ایران و عراق تشکیل داده‌ و این سیاست‌های انگلیس است که سال‌های طولانی است که در منطقه هدایت می‌شود.

الحسینی در بخش دیگر سخنان خود، با تبریک روز خبرنگار گفت: «پردیسان آنلاین» به برکت انقلاب اسلامی ایران، رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) و خون شهیدان؛ این افتخار را داشته است که در دفاع مقدس و دیگر عرصه ها مهم تاریخ انقلاب پوشش خبری داشته باشد و شهدایی را در راه انقلاب اسلامی تقدیم کرده است؛

معاون فرهنگی کتائب حزب‌الله عراق در پایان برای خبرنگاران و کارکنان این خبرگزاری آرزوی موفقیت کرد.       

مهم‌ترین پیام اربعین مبارزه با استکبار است

اربعین یک «زیست‌بوم دینی» است

همچنین رییس دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم از اربعین به عنوان یک «زیست‌بوم دینی» یاد کرد و گفت: مردم عراق، هر سال در ایام اربعین حسینی(ع)، میزبان میلیون‌ها ایرانی هستند و ان‌شاءالله در مناسبت‌هایی مانند نیمه‌شعبان نیز، بتوانیم به نحو احسن، میزبان زایران حضرت ولی‌عصر(عج) از عراق باشیم.

محمدحسین همتی‌نژاد خاطرنشان کرد: دو ملت عراق و ایران، همچون برادر در کنار یکدیگر قرار دارند و امنیت ایران، امنیت عراق و امنیت عراق، امنیت ایران محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود، به تشریح سابقه و فعالیت‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی پرداخت و بر تعامل و همکاری رسانه‌ای میان کشورهای عراق و ایران تاکید کرد.