عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بر الگوهای هوش مصنوعی برای استفاده در صنعت نفت کشور تأکید کرد و گفت: توسعه هوش مصنوعی در گرو توسعه زیرساخت‌های نرم افزاری است.

به گزارش خبرنگار پردیسان آنلاین، کاوه کاوسی امروز (چهارشنبه، ۲۳ آذرماه) در نشست تخصصی «پیوند فیزیک و هوش‌مصنوعی برای توسعه خردمندانه میدان» در دومین روز نخستین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت ایران اظهار کرد: استفاده از هوش مصنوعی در صنعت نفت و گاز دنیا از سال ۱۹۵۰ میلادی آغاز و هر روز این فناوری تغییر و پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه رفته رفته شاهد آن هستیم که هوش مصنوعی در حال نزدیک شدن به هوش انسانی در صنعت نفت است، تأکید کرد: برای توسعه هوش مصنوعی و استفاده از فناوری‌های مرتبط با آن بایستی زیرساخت‌های نرم‌افزاری لازم برای تجمیع داده‌ و اطلاعات در صنعت نفت مانند کاپیوترهای عظیم را تهیه کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: مشخص شدن شاخص‌های عملکردی مهم در بخش‌های بهره‌برداری و فرآیندی می‌تواند روی کمیت و کیفیت داده‌های جمع‌آوری شده در پروژه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به ما کمک کند.

کاوسی تأکید کرد: به نظر می‌رسد صنعت نفت با توجه به اهمیتی که در اقتصاد کشور دارد باید هر چه سریعتر برای افزایش راندمان و بهره وری به فناوری‌های روز دنیا تجهیز شود.

نخستین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت ایران دیروز (سه‌شنبه، ۲۳ آذرماه) با قرائت پیام وزیر نفت آغاز به‌کار کرد و فردا (پنجشنبه، ۲۴ آذرماه) به‌کار خود پایان می‌دهد.