دکتربهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران در جلسه ویدئو کنفرانسی با معاونین، مدیران و روسای ستادی و اجرایی و مدیران استانی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و بهار قرآن اظهار داشت: میزان منابع باجه های بانکی در پایان سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۹۵ بالغ بر ۶۰۰ درصد افزایش داشته که این شتاب در […]

دکتربهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران در جلسه ویدئو کنفرانسی با معاونین، مدیران و روسای ستادی و اجرایی و مدیران استانی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و بهار قرآن اظهار داشت: میزان منابع باجه های بانکی در پایان سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۹۵ بالغ بر ۶۰۰ درصد افزایش داشته که این شتاب در رشد نشان از انجام اقدامات زیربنایی موثر برای باجه ها بوده است. در این راستا از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار  هزار حساب بانکی در روستاها به حدود ۱۰میلیون حساب در این مناطق افزایش یافته است که بیانگر توسعه شمول مالی در روستاها و کاهش شکاف بین روستا و شهر است . 

به گزارش پردیسان آنلاین به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران دکتر شیری در خصوص خدمت رسانی در روستاها و مناطق کم برخودار در راستای رعایت عدالت اجتماعی در این مناطق گفت: هویت بخشی به باجه های پست بانک ایران در راستای توسعه عدالت اجتماعی در مناطق روستایی و عمل به تکالیف قانونی و رسالت تعیین شده ؛ الویت این بانک است.
مدیر عامل پست بانک ایران در ادامه با اشاره به دغدغه مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، درخصوص هویت بخشی به باجه های روستایی گفت: با حمایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مقامات و ناظران پولی در سال ۱۳۹۹ بیش از ۳۲درصد باجه های بانکی روستایی  پست بانک پروانه فعالیت صادر شد و اطلاعات مابقی باجه ها نیز در سامانه بانک مرکزی جهت دریافت مجوز بارگذاری شده اند که این امر اطمینان بخشی قابل قبول برای باجه ها را بدنبال داشته است. درحال حاضر خدمات باجه ها از ۱۲خدمت در سال ۱۳۹۵ به ۳۵ خدمت بانکی در سال ۹۹ رسیده است که این مهم با توسعه و کارهای زیرساختی در سامانه بانکداری متمرکز بانک ایجاد شده است.
دکتر شیری با اشاره به تهیه، تدوین و ابلاغ اهداف کمی سال ۱۴۰۰ به واحدهای ستادی و اجرایی بانک گفت: این اولین سالی است که اهداف کمی سال ۱۴۰۰ در پایان سال گذشته تدوین و به واحدها ابلاغ شد که با شروع سالجاری تمامی واحدها براساس برنامه ها و اهداف تعیین شده نقشه راه دارند که گزارش های حاصله در این مدت کوتاه کاری در سالجاری نشان از حرکت مطلوب بانک دارد و نیاز به پیگیری های مستمر در راستای نهادینه شدن آن در بانک دارد.
مدیر عامل پست بانک ایران با اشاره به دستاوردهای بانک در سال ۱۳۹۹ افزود: در سال گذشته براساس سیاست های وزارت متبوع، برنامه اصلاح نظام مدیریت در بانک را مورد توجه قرار دادیم که به دستاوردهای مهمی در این راستا دست یافتیم.
دکتر شیری افزود: تمامی مجامع عادی، فوق العاده و عادی بطور فوق العاده پست بانک ایران از سال ۱۳۹۵ با همکاری بخش های مختلف مالی و حقوقی در سال ۱۳۹۹ ساماندهی و با تایید بانک مرکزی ج. ا. ایران به ثبت مراجع قانونی رسیده است.
وی در خصوص بحث خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت و سوددهی  پست بانک ایران تصریح کرد: این مهم از سال ۱۳۹۸ مورد توجه تیم مدیریت اجرایی و برنامه ریزی بانک قرار گرفت و در این راستا بحث سوددهی بانک را عملیاتی و سود واقعی برای سهامداران ایجاد کرده و به سرانجام مطلوبی در این خصوص دست یافتیم.
دکتر شیری اظهار داشت : سال ۱۳۹۹ برای سیستم بانکی کشور و پست بانک ایران سال ملال آور و سختی بود. در ابتدای سال گذشته ویروس کرونا وارد جهان و اقتصاد ملی شد که در این راستا پست بانک ایران در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود در مواجه با شرایط اقتصادی برای ۷/۱ میلیون نفر وام های معیشتی با نرخ ترجیهی پرداخت کرد. 
مدیرعامل بانک در ادامه عنوان کرد: در بخش سپرده ای، ۹۶ درصد اهداف تعیین شده در سال ۱۳۹۹ محقق شد و با این درصد تحقق حمایت های ویژه ای از تولید و بخش مولد اقتصاد انجام شد. همچنین در بخش مطالبات معوق، ۱۲۵ درصد، درآمدهای غیرمشاعی با ۱۴۷ درصد و چک های وصولی نیز با ۱۶۹ درصد اهداف تعیین شده، محقق و با این دستاورد مهم، جایگاه بانک در میان بانک های بازار سرمایه و بانک های دولتی ارتقاء یافت. 
شیری گفت: در بخش مطالبات معوق مدیریت مطلوبی اتفاق افتاد به گونه ای که در سال گذشته نسبت مطالبات را به ۸/۴درصد رساندیم که این شتاب کاهش مطالبات در بانک بی نظیر بود که این مهم در راستای بهبود کیفیت دارایی ها و بدهی ها بانک اتفاق افتاده است.
وی با توجه به تاکید وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تسهیلات دهی و نقش آفرینی در بخش IT و ICT تصریح کرد: اقدامات شایسته و زیربنایی مناسبی در سال ۹۹ در راستای این مهم انجام شد که ۵۴ درصد تسهیلات بانک مربوط به بخش خدمات و فناوری اطلاعات است. به گونه ای که پست بانک ایران در سال گذشته به ۲۵۴هزار شخص حقوقی و حقیقی در حوزه های مختلف تسهیلات پرداخت کرده است.
مدیرعامل پست بانک ایران با اشاره به خدمات جدید بانک شامل؛ سرویس درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) با قابلیت صوتی جهت استفاده نابینایان برای اولین بار درسطح کشور، راه اندازی مرحله نخست سامانه افتتاح حساب غیرحضوری با احراز هویت بیومتریک، راه اندازی سجام(سامانه جامع احراز هویت مشتریان) در باجه های بانکی روستایی و آغاز فرآیند ارائه تسهیلات در قبال توثیق سهام عدالت عنوان کرد: در یک ماهه اول اجرای طرح ،  بیش از ۶۰ هزار ثبت نام سجامی در حوزه روستایی انجام شد که این مهم شروع بسیار خوبی برای برنامه های دولت محترم و همچنین کمک به ساماندهی مجامع شرکتهای سرمایه گذاری استانی دارای سهام عدالت بوده است.. 
شیری با اشاره به کسب عنوان برترین بانک دولتی ایران گفت: حفظ این عنوان و جایگاه مهم تر از کسب رتبه است که ان شاالله در سالجاری و سالهای آتی این عنوان را حفظ کنیم.
مدیرعامل بانک در پایان ضمن قدردانی از توجه و حمایت های وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات  از پست بانک ایران و توجه ویژه ایشان به معیشت کارکنان تصریح کرد: از تلاش های جمعی همکاران ستادی، اجرایی، کارگزاران، قدردانی می نمایم و تحقق کامل برنامه پشتیبانی از تولید در پست بانک ایران سرلوحه برنامه های بانک خواهد بود..