رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های مردمی در پیامی از گروه‌های جهادی و مجموعه‌های مردمی خواست با هر توان و تخصصی که دارند برای همکاری با بهزیستی اقدام کنند.

به گزارش پردیسان آنلاین، علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های مردمی پیامی به شرح ذیل صادر کرد.

متن این پیام به این شرح است؛

باسمه تعالی

ظهور انقلاب اسلامی در افق حکمرانی و نقد و نقض فکری، فرهنگی و عملی مکاتب فلسفی غرب و شرق، امیدها را در دل حق جویان عالم روشن کرد و ارکان حرکت اجتماعی یعنی مکتب، امام و امت در ظهور و بروز نظام و دولت اسلامی و امتداد سیر آن تا تمدن نوین اسلامی مبتنی بر اراده الهی و خواست مردم شکل گرفت. در این میان نقش بی ‏بدیل مردم به عنوان نقش محوری و اساسی و نه شعارگونه غربی در تبیین نقشه راه امامین انقلاب اسلامی ترسیم شد. در نظامی که مردم ولی نعمتان آن هستند و حاکمان واقعی و شرکای حکمرانی محسوب می‌گردند، بدیهی است هر جا که امورات مردمی شد کارها به سرانجام رسید؛ از جنگ و تحریم تا انتخابات، بحران‌های طبیعی، آسیب‌های اجتماعی و سلامت و بهداشت و … و هر کجا از مردمی شدن فاصله گرفتیم و رکن رکین انقلاب که مردمند، دیده نشدند به همین مقدار غیرانقلابی عمل شد، کارها عقب ماند و پیشرفت قابل توجهی حاصل نشد.

در نهضت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هم که به فرموده امام راحل (ره) “اسلام را زنده نگه داشته است” چون جریان‌های مردمی عهده‌دار برافراشته نگه داشتن نهضت حسینی و تبیین زینبی بودند، ۱۴۰۰ سال است که علی‏رغم دشمنی‌ها، کارشکنی‌ها تقابل و تعارض‌ها و ایجاد شبهات، نام حسین (ع)، کربلا و عاشورا زنده مانده و مبنا، منشأ و ملجا انقلابات و انقلابیون بوده است.

بیست و دوم مرداد ماه روز موسوم به تشکل‌های مردم نهاد بهانه ایست برای تقدیر از تشکل‌هایی که در امر خدمتگزاری شرکای واقعی و بلکه میدان‌دار خدمت به مردم بوده و هستند. پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون خدمات جهادی، تخصصی و مردم پایه نهادهایی است که از دل مردم و برای مردم برخاسته‌‏اند؛ جوانان مؤمن به اهداف بلند و راه پیش‏رو، زنان، مردان، نخبگان و فرهیختگان و اقشار مردم که در قالب مؤسسات و سازمان‌های مردم نهاد و شرکای اجتماعی دولت خدمات شایانی را ارائه نموده ‏اند.

اینجانب ضمن تقدیم ارادت خالصانه و تقدیر و تشکر خاضعانه از خدمات کلیه تشکل‌ها به خصوص مؤسسات و مراکزی که به جامعه هدف سازمان بهزیستی خدمت می‌کنند، از گروه‌های جهادی و مجموعه‌های مردمی دعوت می‌نمایم با هر توان و تخصصی که دارند برای ترویج، گسترش و ارتقا رفاه و سلامت اجتماعی و مقابله و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نسبت به تعریف، بسط و گسترش همکاری‌های مشترک با بهزیستی اقدام نمایند. مطمئناً سازمان بهزیستی و ارکان آن در سراسر کشور با استقبالی شایسته و با تمام امکانات مادی و معنوی در گسترش این روابط و تعریف مسائل و راه حل‌ها اهتمام خواهد نمود.