استاندار اصفهان گفت: در گذشته صنایع ما در تولید بعضی از گریدهای فولادی با مشکل مواجه بودند ولی اکنون با تلاش دوستان در مجموعه فولاد مبارکه و فولاد سبا این مشکلات رفع شده و به خودکفایی چه در زمینه ضخامت و چه در حوزه خواص مختلفی مانند خواص الکترونیکی یا مکانیکی خاص دست یافته‌ایم. همچنین فولاد مبارکه در بخش تولید خوش درخشیده است و با ثبت رکوردهای جدید شور خاصی در مجموعه صعنت استان و کشور به وجود آورده است و این شرکت بضاعتی ثبت رکوردهای بالاتر را نیز دارد.

سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان در جریان هجدهمین سفر شهرستانی خود به لنجان و در حاشیه بازدید از خطوط تولیدی شرکت فولاد سبا در گفتگو اختصاصی با خبرنگار پردیسان آنلاین گفت: فولاد یکی از فلزات پرمصرف در صنایع مختلف است و به یاری خدا صنایع فولادی کشور در سال‌های گذشته پیشرفت‌ خوبی داشته‌اند.

وی در ادامه افزود: در سال‌های اخیر در صنعت فولاد کشور توسعه‌ها و پیشرفت های خوبی به همراه تنوع در گریدهای تولیدی صورت گرفته و بسیاری از مصارف مورد نیاز داخلی و ظرفیت‌های صادراتی در کشور ایجاد شده است و استان اصفهان یکی از مصادر اصلی و منابع اصلی این حرکت در کشور محسوب می‌شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: درگذشته صنایع ما در تولید بعضی از گریدهای فولادی با مشکل مواجه بودند ولی اکنون با تلاش دوستان در مجموعه فولاد مبارکه و فولاد سبا این مشکلات رفع شده و به خودکفایی چه در زمینه ضخامت و چه در حوزه خواص مختلفی مانند خواص الکترونیکی یا مکانیکی خاص دست یافته‌ایم.

استاندار اصفهان ادامه داد: فولاد مبارکه رویکرد جدیدی در پیش گرفته و به سمت تولید گریدهایی با ارزش افزوده بیشتر حرکت می‌کند و این رویکرد به خصوص در فولاد سبا ایجاد شده است؛ مجتمعی که در توسعه کشور و تامین مواد اولیه بسیاری از نیازهای واحدهای مختلف تولیدی گام برداشته است که این پیشرفت را به همه هموطنانمان تبریک عرض می‌کنیم.

مرتضوی در مورد ثبت بالغ بر ۶۰ رکورد فولاد مبارکه در سال گذشته و ۱۴ رکورد در دو ماه اخیر و نقش آن در مهار تورم و رشد تولید گفت: فولاد مبارکه در بخش تولید خوش درخشیده است و با ثبت رکوردهای جدید شور خاصی در مجموعه صعنت استان و کشور به وجود آورده است. همچنین بضاعتی که در این مجموعه وجود دارد سبب ثبت رکوردهای بالاتری خواهد شد. چرا که خیلی اوقات عدم تامین بعضی از مایحتاج تولید و عدم تامین ظرفیت در حوزه انرژی و مواد اولیه منجر به محدودیت تولیدی فولاد مبارکه شده است و فعالان در این مجموعه قادر به استفاده از تمام تونمندی‌های تولید خود نشده‌اند.

وی در ادامه افزود: امیدوارم با ظرفیت‌سازی‌هایی که در بخش انرژی و گازی کشور درحال اتفاق است، در آینده نه چندان دور شاهد رکوردهای جدید و مثال‌زدنی در مجموعه فولاد مبارکه باشیم.

استاندار اصفهان در انتها با اشاره به تامین ورق مورد نیاز انتقال آب کشور توسط مجموعه فولاد، توضیح داد: فولاد مبارکه به یاری خدا و باتوجه به دغدغه‌ای که برای تامین آب فلات مرکزی و بعضی از استان‌های غربی و شرقی کشور وجود دارد، به عنوان یک پشتیبان وارد میدان شده است و کمکی بسیار بزرگی در این بخش می‌کند. من به نوبه خودم از زحمات تمامی پرسنل فولاد مبارکه، مدیریت، مجموعه هیئت‌مدیره صمیمانه قدرانی و سپاس‌گذاری می‌کنم.