حرکت در مسیر انقلاب اسلامی، مقاومت در برابر نظام سلطه تا کسب استقلال در تمامی حوزه‌ها و خودکفایی در تمامی عرصه‌ها، اراده‌ای است که شرکت فولاد مبارکه با تفکری انقلابی و جهادگونه، آن را تا دست‌یابی به رشد چشمگیر اقتصادی و گشایش در معیشت مردم با جدیت دنبال می‌کند.

به گزارش پردیسان آنلاین، مجاهدت در راه حق و تحقق جامعه اسلامی براساس آرمان‌های دین مبین اسلام و کسب استقلال، آزادی و جمهوریت در نظام اسلامی و عدم وابستگی، خوداتکایی و خودکفایی در تأمین نیازهای جامعه مسلمین، آرمان حضرت امام خمینی (ره)، بود که به حول و قوه الهی، ثمره و تجربه چهل‌وپنج‌ساله نظام مؤید این امر است که هرجا به‌درستی براساس دغدغه‌ها و دیدگاه‌های حضرت امام (ره) حرکت کرده‌ایم ، شاهد دست‌یابی به توفیقات و دستاوردهای بسیار در عرصه‌های علمی، صنعتی و اجتماعی بوده‌ایم.

دولت‌ها و نظام‌های حاکمیتی در کنار تعقیب اهدافی همچون افزایش سرانه، توزیع عادلانه امکانات و خدمات، رشد اقتصادی، مهار تورم و ثبات قیمت، همواره استقلال اقتصادی را به‌عنوان هدف اصلی در برنامه‌های راهبردی خود مدنظر قرار می‌دهند و امام خمینی (ره) به‌عنوان معمار اصلی انقلاب، علاوه بر طرح اندیشه‌های فقهی و دینی در عرصه سیاست، اجتماع و فرهنگ، بر مسئله عدم وابستگی و ضرورت استقلال و خودکفایی در تأمین نیازها تأکید داشتند و بر این اعتقاد اصرار می‌ورزیدند که راه و مسیر درست بندگی در دنیای کنونی، عدم تعلق فکری و مادی به نظام حاکم بر فضای بین‌الملل است و شرط این امر، کسب استقلال و خودکفایی است.

آنچه از دیدگاه جهان‌شمول و عاقبت‌اندیش امام خمینی (ره) استنباط می‌شود این است که اعتمادبه‌نفس برای امت اسلامی منشأ خیر در تمام زمینه‌هاست و اگر ملتی بخواهد راه پرپیچ‌وخم استقلال را طی کند، در ابتدا باید خود را بشناسد، به توانمندی‌ها و داشته‌های خود واقف باشد و با همت و تلاش روزافزون، زمینه پیشرفت خود را خارج از حوزه تسلط مستکبران فراهم کند.

تجربه تاریخی ملت ایران و سال‌های طولانی مجاهدت در راه حق نشان داد که سخنان امام خمینی (ره) نقشه راهی بود که به‌درستی ترسیم شده بود. دشمن نیز ضعف استقلال و کاستی‌های حوزه اقتصاد را محور هجمه و جنگ در مقابل ایران اسلامی قرار داده؛ به‌گونه‌ای که ملت ایران از ابتدای انقلاب اسلامی در معرض انواع تهدیدها، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی قرار گرفته که این فشارها امروز نیز با حدت و شدت ادامه دارد.

مسلم است که توفیق در عرصه تولید و سازندگی کشور و خودکفایی در حوزه صنعت و کشاورزی مستلزم فداکاری، ایستادگی و تحمل مشقات فراوان در عرصه‌های تولید برای دست‌یابی به استقلال اقتصادی است و این وظیفه خطیر و مهم بر عهده کارگزاران دولت و صنعتگران نهاده شده است. تجربه توفیقات متعدد متخصصان داخلی در صنایع مادر نفت و گاز، فولاد، برق و انرژی و… نشانگر آن است که با وجود تمامی تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی و محدودیت‌ها و موانع داخلی، خودکفایی به میزان قابل‌توجهی تأمین شده است.

صنعت فولاد به‌عنوان یکی از صنایع مادر پس از انقلاب اسلامی و با وجود فشارهای چندجانبه و جنگ تمام‌عیار اقتصادی، کارنامه بسیار روشن و افتخارآمیزی را از خود بر جای گذاشته و ایران اسلامی را به جایگاه دهمین تولیدکننده فولاد در جهان رسانده است. حجم تولید فولاد ایران در دوران قبل از انقلاب کمتر از یک‌میلیون تن در سال بود و امروز با گذشت بیش از ۴۴ سال از تغییر نظام سیاسی کشور ، جایگاه ایران در صنعت فولاد به نحو چشمگیری ارتقا یافته؛ به‌گونه‌ای که صنعت فولاد به‌عنوان صنعت مولد و پشتیبان سایر صنایع، در زمینه خودکفایی و بومی‌سازی، گوی سبقت را از سایر صنایع ربوده و بخش عمده نیاز به آهن، فولاد و آلیاژهای مختلف به همت متخصصان متعهد ایرانی، در داخل کشور تولید و عرضه می‌شود که علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، به بسیاری از کشورها صادر می‌گردد.

شرکت فولاد مبارکه با همت، برنامه‌ریزی و عزم و اراده ستودنی مدیران و کارکنان خود و براساس راهبردهای اصولی سند توسعه ایران اسلامی، تمام تلاش خود را در جهت رونق تولید و رفع موانع و مشکلات به کار بسته و از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب، تمامی شرکت‌های گروه فولاد مبارکه در حال تلاش برای تولید، ارتقای صنعت، خودکفایی و شکوفایی اقتصاد کشور هستند.

حرکت در مسیر انقلاب اسلامی، مقاومت در برابر نظام سلطه تا کسب استقلال در تمامی حوزه‌ها و خودکفایی در تمامی عرصه‌ها، اراده‌ای است که شرکت فولاد مبارکه با تفکری انقلابی و جهادگونه، آن را تا دست‌یابی به رشد چشمگیر اقتصادی و گشایش در معیشت مردم با جدیت دنبال می‌کند.

محمدجواد براتی
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه