مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان زنجان به مناسبت سیزدهمین سالروز تأسیس بانک توسعه تعاون عملکرد استان را تشریح کرد . به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب زنجان،مسعود کردستانی با تسلیت شهادت امام حسین علیه السلام به مردم زنجان “پایتخت شور و شعور حسینی” گفت: نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی […]

تشریح عملکرد شعب استان زنجان به مناسبت سالروز تأسیس بانک توسعه تعاون

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان زنجان به مناسبت سیزدهمین سالروز تأسیس بانک توسعه تعاون عملکرد استان را تشریح کرد .

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب زنجان،مسعود کردستانی با تسلیت شهادت امام حسین علیه السلام به مردم زنجان “پایتخت شور و شعور حسینی” گفت: نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی ، تعاونی و خصوصی استوار شده است . بخش تعاون شامل اتحادیه ها ، شرکت ها و موسسات تعاونی است که بر اساس ضوابط و مقررات جاری کشور به فعالیت خود ادامه می دهند . وی تعاونگران و مشتریان را صاحبان اصلی این بانک دانسته و افزود : بانک توسعه تعاون در تلاش است تا با توسعه کسب و کار تعاونگران زمینه ایجاد اشتغال و افزایش تولید و خلق ارزش را در استان فراهم کند.

وی ارتقای ظرفیت و توانمندی های بخش تعاون با هدف افزایش سهم این بخش در اقتصاد ملی و فراهم نمودن بستر مناسب برای توسعه مشارکت مردم در قالب تعاونی ها در فعالیت های اقتصادی را از مأموریت های بانک توسعه تعاون برشمرد .

وی افزود:استان زنجان دارای موقعیت ممتاز اقتصادی ، ترانزیتی و بین المللی است و در گذرگاه متصل کننده مرکز کشور با شمال غرب و غرب کشور قرار دارد و شبکه ارتباطی راه آهن مزیت حمل و نقل در استان را دوچندان کرده است .

کردستانی با برشمردن ظرفیت های کم نظیر استان زنجان در حوزه های کشاورزی ، معدنی ، گردشگری و صنعتی ، این زمینه ها را فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری و تعاونگران دانست .

وی تولیدات استان در زمینه تجهیزات برق و ترانس های توزیع ، صنایع الکترونیکی و فناوری ، صنایع نساجی و پوشاک ، صنایع سلولزی و شیمیایی و دارویی ، صنایع فلزی و کانی های غیرفلزی و در بخش معدن وجود ذخایر معدنی متنوعی از جمله بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه ، آلونیت ، طلا ، خاکهای صنعتی ، فلدسپات ، منیزیت ، سیلیس ، مواد اولیه سیمان ، پتاس ، فسفات ، آهن ، مس و صنایع دستی را ممتاز دانسته و افزود : مزیت های استان در زمینه های کشاورزی ، زیربخش های زراعت ، باغداری ، دام و طیور و شیلات توجیه اقتصادی لازم برای سرمایه گذاری در استان را فراهم کرده است . وی از انسانهای توانمند و سخت کوش که دل در گرو این آب و خاک دارند خواست ، با تجمیع سرمایه های خرد و استفاده از تسهیلات بانکی ضمن تشکیل تعاونی ، از ظرفیت های ویژه استان زنجان جهت سرمایه گذاری بهره برده و ضمن توسعه استان در جهت خلق ثروت همت گمارند .

وی در بخشی از سخنان خود گفت:همکاران بنده در شعب تابعه استان ظرف ۴ ماهه اول سال جاری مبلغ۲,۳۶۱,۳۰۰میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۶۰درصد رشد نشان می دهد و میزان ضمانت نامه های بانکی صادره در استان نیز در مقایسه با مدت مشابه بیش از ۳۳۰درصد رشد داشته است .

وی گفت : در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است ، بانک توسعه تعاون استان زنجان به منظور ایجاد اشتغال و حمایت از تولید در رسته های اولویت دار و پیاده سازی طرح های توسعه ای اشتغال آفرین از محل بند (الف) تبصره ۱۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تسهیلاتی به مبلغ ۴۰۵,۲۰۰میلیون ریال به گروههای متقاضی اعطاء کرده است .

وی افزود:شعب بانک توسعه تعاون استان زنجان در یک سال گذشته مبلغ ۱۸۷,۴۰۰میلیون ریال تسهیلات ازدواج ، ۲۲۲,۷۱۰میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی ، ۲۸,۴۰۰میلیون ریال تسهیلات فرزندآوری ، ۶۸,۸۹۵میلیون ریال تسهیلات اشتغال برای مددجویان کمیته امداد و ۱۷,۴۰۰میلیون ریال تسهیلات به افراد تحت پوشش بهزیستی پرداخت کرده اند .

کردستانی ارتقای درجه شعب ابهر و طارم در سال جاری را نتیجه اعتماد مشتریان ، همدلی ، همراهی و هم افزایی کارکنان شعب مذکور دانست و افزود : نتیجه این موفقیت ها به تعامل با مشتریان برمی گردد چرا که با افزایش اختیارات شعب ، دسترسی مشتریان به خدمات بانکی گسترده تر و آسانتر خواهد شد .