مشهد ـ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: امسال با همت نهادهای انقلابی و دستگاه‌های ذیربط، ۵۰۰ هزار شغل در مناطق روستایی و محروم ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار پردیسان آنلاین، سید امیرحسین مدنی صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید و افتتاح طرح تولید نخ کش حریر در مشهد اظهار کرد: تاکنون حدوداً ۸۰ هزار شغل از ابتدای سال در مناطق روستایی و حاشیه‌ای و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ایجاد شده است که با تخصیص اعتبارات ۱۴۰۱ این روند سرعت می‌گیرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: امسال در روستاها و مناطق محروم هدف گذاری ایجاد ۳۰۰ هزار شغل خرد و خانگی شده است که بار اصلی به دوش سازمان بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید، کمیته امداد و بنیاد برکت است.

وی بیان کرد: امسال احیای ۲۰۰۰ واحد اقتصادی خرد، کوچک و متوسط در مناطق روستایی و محروم در دستور کار قرار دارد که ۴۰۰ واحد آن تا کنون احیا شده است.

مدنی اظهارکرد: در نخستین شورای عالی جهاد سازنگی نیز یکی از دستورات اصلی جلسه رونق اقنصادی روستاهاست و امیدواریم در خصوص جهش تولید، نوآوری در روستاها و اشتغال همچنین تسهیل شرایط سرمایه گذاری در روستاها تصمیمات خوبی گرفته خواهد شد.