مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه گره‌های موجود در صنعت پتروشیمی با استفاده از ظرفیت‌های مراکز علمی و پژوهشی گشوده می‌شود، گفت: از همه ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و بخش خصوصی برای توسعه متوازن استفاده می‌کنیم.

به گزارش پردیسان آنلاین به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نشست هم‌اندیشی بررسی چالش‌های توسعه صنعت پتروشیمی شامگاه سه‌شنبه (هفتم تیرماه) با حضور مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مجید دفتری، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، محمد اسماعیل کفایتی رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز و اعضای هیئت علمی دانشکده‌های دانشگاه علم و صنعت و نیز رئیس هیئت مدیره شرکت نفت و گاز سرو برگزار شد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در این نشست با تأکید بر نقش مهم و تاثیرگذار مراکز علمی و دانشگاه‌ها در توسعه صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی، اظهار کرد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در مسیر پیشبرد اهداف و برنامه‌های علمی و تخصصی خود آماده همکاری با مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور است.

وی با بیان اینکه باید با استفاده از ظرفیت‌های مراکز علمی و پژوهشی گره‌های موجود در صنعت پتروشیمی ایران را باز کرد، گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی افزون بر شناسایی و بررسی برخی چالش‌های موجود منجر به ارتقای سطح دانش و فناوری نیز خواهد شد.

تکمیل زنجیره ارزش رسالت صنعت پتروشیمی است

معاون وزیر نفت تصریح کرد: باید با عزمی جدی سبد محصولات پتروشیمی ایران را متنوع کرد و هدف‌گذاری‌ها برای تکمیل زنجیره ارزش را به‌عنوان یک راهبرد مهم در همه بخش‌ها مورد توجه قرار داد.

شاهمیرزایی ادامه داد: مجاهدت‌های علمی و فنی برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران، از سوی همه فعالان صنعت در حال انجام است و در این زمینه باید از همه ظرفیت‌های دانشگاهی، پژوهشی و مراکز علمی بخش خصوصی برای توسعه متوازن صنعت پتروشیمی استفاده کرد.

وی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ورود دانش‌های نوین، سرمایه‌های جدید و نیز همکاری با مراکز دانشگاهی برای توسعه و پیشرفت صنعت دانش‌بنیان پتروشیمی حمایت می‌کند و باید بر این نکته تأکید کرد که تکمیل زنجیره ارزش رسالت صنعت پتروشیمی است.

شاهمیرزایی با اشاره به هدف‌گذاری برای بومی‌سازی و تولید همه کاتالیست‌های مورد استفاده در صنعت پتروشیمی گفت: همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی می‌تواند تحقق این هدف گذاری را شتاب بخشد.

وی ادامه داد: امروز ایران در زمره صادرات‌کنندگان کاتالیست قرار دارد و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت نفت و گاز سرو می‌توانند با توجه به دارا بودن زیرساخت‌های‌های مطلوب ظرفیت‌های همکاری خود را گسترش دهند.

در این نشست تخصصی که بیش از سه ساعت ادامه یافت شرکت‌کنندگان به‌طور جداگانه، با ارائه نظرها و دیدگاه‌های خود در زمینه رفع چالش های صنعت، پیشنهادهای مختلفی را مطرح کردند.