محمدرضا پورمحمدی، روز پنجشنبه در نخستین جلسه شورای راهبری تصادفات رانندگیآذربایجان شرقی در سال ۹۹ با قدردانی از تلاشهای انجام شده برای کاهش آمار حوادث ترافیکی در استان و تبریز، افزود: موقعیت خاص ترانزیتی استان از جمله عواملی است که امکان تصادفات رانندگی را افزایش میدهد، ولی در سایه اتخاذ تدابیر مناسب توسط دستگاه های مسئول میتوان […]
محمدرضا پورمحمدی، روز پنجشنبه در نخستین جلسه شورای راهبری تصادفات رانندگیآذربایجان شرقی در سال ۹۹ با قدردانی از تلاشهای انجام شده برای کاهش آمار حوادث ترافیکی در استان و تبریز، افزود: موقعیت خاص ترانزیتی استان از جمله عواملی است که امکان تصادفات رانندگی را افزایش میدهد، ولی در سایه اتخاذ تدابیر مناسب توسط دستگاه های مسئول میتوان از بروز این حوادث پیشگیری کرد.
وی اظهار داشت: در زمان کنونی حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در کشور اجرا می شود که بیشتر از یک سوم آنها در آذربایجان شرقی در حال اجراست.
استاندار آذربایجان شرقی بر اهمیت برنامهریزی دستگاههای مسئول برای ترمیم سالانه بخشی از جادههای روستایی استان تاکید کرد و گفت: توجه به این موضوع می تواند در آینده ای نه چندان دور، تمامی راه های روستایی استان را برای رانندگان امن کند.
پورمحمدی، خواستار توجه جدی به توسعه آموزشهای ترافیکی در استان شد و ادامه داد: عمل به قانون اصلیترین وظایف مسئولان و مطالبه جدی مردم از دستگاههای دولتی بوده و در کنار توجه به آموزشهای فرهنگی باید قانون را در برابر متخلفان اجرا کرد.
وی خواستار پرداخت سهم استان از محل جرایم تخلفات رانندگی و هزینهکرد آن برای تجهیز هرچه بیشتر معابر و جادههای استان به امکانات ترافیکی و تسریع در احداث و تکمیل ایستگاههای پلیس راه در برخی محورهای جادهای شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تبیین برخی استانداردهای مربوط به حوزه راهسازی در معابر شهری و روستایی، خواستار توجه عملیاتی دستگاه های مسئول به آموزش های همگانی با هدف کاهش حوادث و سوانح رانندگی شد.
جواد رحمتی با اشاره به وضعیت درآمدها و منابع مالی دولت در شرایط فعلی افزود: کمبود اعتبارات، تنها بخشی از عوامل مربوط به مشکلات است و عدم مدیریت صحیح در بسیاری از حوزه ها، مهم ترین عامل در حل نشدن مشکلات است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استان در زمینه کاهش تلفات حوادث جاده ای در سال ۱۳۹۸رتبه ۶ کشوری را به خود اختصاص داده است، گفت: ۱۰ جاده اصلی در استان وجود دارد که ۸۰ درصد تلفات حوادث جاده ای در آنها رخ می دهد و لازم است اقدامات ارتقای ایمنی در آن ها انجام شود.
اورجعلی علیزاده، افزود: طرح جامع پیشنهادی کاهش تصادفات جاده ای در سال ۱۳۹۹ استان در ۵ محور شامل مدیریت ایمنی راهها، راههای ایمن تر، وسایل نقلیه ایمن تر، کاربران جاده ایمن تر و واکنش پس از تصادفات تدوین شده است.
در این جلسه گزارشی از روند تدوین برنامه جامع کاهش تصادفات درون شهری، الزامات نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری و وضعیت حوادث ترافیکی در سال ۹۸ از سوی مسئولان مربوطه ارائه و در خصوص مسائل این حوزه بحث و تبادل نظر شد.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راه بوده که از این میزان ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی و حدود ۴ هزار کیلومتر راه های اصلی، شریانی و بزرگراهی است.
Sunday, 24 November , 2024