کارشناس ارز دیجیتال گفت: بازی همستر بطور تقریبی ۲۰۰ میلیون نفر کاربر دارد که به این تعداد شرکت‌کننده ایردراپ دادن از سوی سرمایه‌گذار دشوار است، به همین دلیل می‌توان گفت شایعات یک بازی روانی برای ریزش تعداد کاربران است که تا به الان موفقیت آمیز بوده است.

خدایار سعید وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین درباره دستگیری و حبس طولانی مدت پاول دوروف اظهار کرد: این موضوع بیشتر جنبه تحقیقاتی دارد و جزئی از بازی‌های سیاسی است که البته وی پس از ۴ روز بازجویی در مورد اتهامات استفاده از این پیام رسان برای فعالیت‌های غیرقانونی از بازداشت پلیس آزاد شد.

وی افزود: تأثیری که دستگیری پاول دوروف بر بازی‌های دنیای مجازی داشت، شوک اولیه‌ی افزایش قیمت ارز اصلی تلگرام (تون کوین) و ارزهای دیگر شبکه‌های مرتبط با تلگرام بوده است.

کارشناس ارز دیجیتال عنوان کرد: این روند به دلیل ادامه فعالیت شرکت تلگرام موقتی است، چرا که بسیاری از پروژه‌ها مستقل و وابسته به تلگرام نیستند و تنها از بستر این برنامه استفاده می‌کنند، اگر روزی برنامه تلگرام وجود نداشته باشد، پروژه‌ها می‌توانند به طور مستقل به کار خود ادامه دهند. بنابراین، تأثیر این موضوع موقتی و بیشتر جنبه روانی دارد.

سعید وزیری درباره بازی همستر عنوان کرد: این بازی دچار شایعات فراوانی مانند اختلافات داخلی و دیگر شایعات شده است، به همین خاطر طرح‌های مختلف و نه چندان دقیقی می‌توان پیش‌بینی کرد.

وی بیان کرد: یکی از دلایل این موضوع می‌تواند حجم استقبال زیاد باشد؛ به طور میانگین این بازی ۲۰۰ میلیون نفر کاربر دارد که به این تعداد شرکت‌کننده ایردراپ دادن از سوی سرمایه گذار دشوار است، به همین دلیل می‌توان گفت شایعات یک بازی روانی برای برخی افراد هستند تا ناامید شوند و بازی را رها کنند، کما اینکه تعدادی از افراد چنین کاری را انجام داده‌اند و حدود ۵۰ درصد از کاربران آن ریزش داشته است.

کارشناس ارز دیجیتال عنوان کرد: دستگیری پاول دوروف و شایعات درباره این بازی ممکن است از یک سو به ضرر آن باشد، اما جنبه دیگر آن برنامه‌ریزی بهتر با تعداد کاربران کمتر که ایردراپ در اختیارشان قرار می‌گیرد است.

سعید وزیری در پایان اظهار کرد: این پروژه مانند دیگر پروژه‌ها امکان شکست خوردن دارد؛ چرا که امکان دارد با سرمایه‌گذار به نتیجه نرسند و یا پروژه به تیم دیگری واگذار و به نحو دیگری پیش برود؛ بنابراین، آینده بازی همستر تا حد زیادی قابل پیش‌بینی نخواهد بود.