آغاز عملیات احداث خط ۸ متروی تهران در چند جبهه کاری

پیرو نهایی شدن مسیر پروژه خط ۸ مترو تهران و تعیین روش حفاری بخش‌های مختلف این مسیر تونلی، اقدامات لازم برای تملک اراضی مورد نیاز و برپایی کارگاه‌های عمرانی متناظر با جبهه‌های کاری تعیین شده، آغاز شد.

به گزارش پردیسان آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، مسعود درستی، مدیرعامل شرکت مترو تهران در خصوص شروع عملیات حفاری پروژه احداث خط ۸ مترو اظهار کرد: از مسیر حدود ۴۰ کیلومتری تونل این خط جدید شبکه مترو پایتخت، حدود نیمی از مسیر به روش اتریشی و نیم دیگر از طریق ماشین حفار مکانیزه احداث خواهد شد.

وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده، قرار بر این شد که عملیات حفاری و ساخت تونل‌های کل مسیر در قالب ۳ قطعه پیگیری شود؛ یک قطعه که بخش میانی را شامل می‌شود، از محدوده پایانه بیهقی تا حوالی میدان بهمن امتداد یافته و با دستگاه حفار مکانیزه احداث خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران خاطرنشان کرد: دو قطعه دیگر در واقع قبل و بعد از بخش میانی را تشکیل می‌دهند، یکی از منطقه مسعودیه تا حوالی میدان بهمن (اراضی راه آهن) و دیگری از محدوده پایانه بیهقی تا دردشت که به روش اتریشی احداث می‌شود.

درستی اضافه کرد: پس از برگزاری جلسات مختلف، در حال حاضر مشغول توافق بر سر تملک اراضی مناسب به منظور ایجاد شفت ورود دستگاه‌های حفار مکانیزه و همچنین احداث ایستگاه‌های متناظر با محل شروع حفاری‌ها هستیم تا عملیات اجرایی ساخت خط ۸ تسریع شود.

عملیات حفاری بخش مرکزی مسیر این خط با ۲ دستگاه حفار مکانیزه صورت خواهد پذیرفت.

خط ۸ مترو تهران یکی از چهار خط جدید شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت به حساب می‌آید که از محدوده مسعودیه در منطقه ۱۵ آغاز و تا ایستگاه سرسبز در مرز مناطق ۴ و ۸ ادامه خواهد یافت. این خط در تبادل با خط ۹ حلقه حمل‌ونقلی مناطق مرکزی شهر را تشکیل داده و مسافران زیادی را جذب خواهد کرد. پیش بینی می‌شود با تکمیل خط ۸ و ایستگاه‌های آن در سال افق طرح، سالانه حدود ۳۰۰ میلیون سفر از طریق این خط صورت پذیرد.

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=304424

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: