با حضور وزیر اقتصاد و  دارایی در بردسیر عملیات اجرایی طرح‌های توسعه فولادی شرکت سنگ آهن  گهر زمین در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش پردیسان آنلاین، همزمان با سفر ریاست جمهور به استان کرمان و با حضور سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در بردسیر عملیات اجرایی طرح‌های توسعه فولادی شرکت سنگ آهن گهر زمین در این شهرستان شروع شد.

احداث ۲ واحد مگامدول آهن اسفنجی به ظرفیت ۳/۴ میلیون تن در سال، احداث کارخانه ذوب و ریخته گری به ظرفیت ۳ میلیون تن در سال، احداث کارخانه نورد گرم (فولاد آلیاژی) به ظرفیت ۳ میلیون تن در سال و احداث ۲ واحد نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت هر کدام ۵۰۰ مگاوات از جمله طرح های توسعه ای گهرزمین در بردسیر است که با اعتباری بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان، عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وزیر اقتصاد و دارایی در این مراسم با بیان این مطلب که برای ساخت این طرح‌های بزرگ اقتصادی ۲.۵ میلیارد یورو به ارزش ریالی چهارده هزار میلیارد تومان هزینه خواهد شد، گفت: با تکمیل و ساخت این پروژه‌ها شهرستان بردسیر در جمع شهرهای بزرگ دارای صنعت فولاد قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با اجرای این طرح‌ها همچنین برای ۵ هزار نفر به طور مستقیم و برای ۱۳ هزار نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.

وزیر اقتصاد گفت: با همت خوبی که بازیگران بزرگ اقتصاد داخلی داشتند و پیگیری خوبی که مقامات منطقه‌ای و محلی انجام دادند، منجر شد که به لحاظ عدد و رقم و ارزش، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌هایی که در سفرهای استانی شروع به فعالیت کرده و مشاهده شده در بردسیر شروع به کار کند.

خاندوزی ادامه داد: ان‌شاءالله که با اخذ مجوزهای لازم و شروع به فعالیت اجرایی شاهد به ثمر نشستن در ایام پیش رو باشیم و ثمرات منجر به افزایش رفاه و بهبود توسعه اقتصادی و رفع محرومیت از شهرستان بردسیر و حوزه استان کرمان شود.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: یکی از اصول قطعی که خیلی مورد تاکید رئیس‌جمهور هست، این است که ما باید بتوانیم در عمل هزینه فعالیت تولیدی و اقتصادی را برای همه تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور کاهش دهیم و فعالیت اقتصادی کاملا پیش‌بینی‌پذیر کنیم اما برای فعالیت اقتصادی متاسفانه در عمل هنوز بخش‌هایی از دستگاه‌های اجرایی یا نهادهای استانی و شهرستانی در این مسیر همکاری لازم را ندارند و سنگ‌اندازیی‌هایی می‌کنند.

وی گفت: ما تلاش کردیم در وزارت اقتصاد و دارایی از طریق پنجره واحد و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ، مسئله تسهیل صدور مجوزها را پیگیری نماییم و تا حد ممکن زمان اخذ مجوزهای لازم، هزینه اخذ مجوزها و امکان اعمال نظر سلیقه مدیران و دستگاه‌ها را کاهش و به سمت شرایط بهینه حرکت نماییم و بی شک از این پس کمک‌های ویژه ای در این راستا صورت خواهد گرفت تا زمان اخذ مجوزها به ‌نحوی باشد که مدیران عامل و تولیدکنندگان خبرهای خوشی بشنوند.

خاندوزی در پایان خاطرنشان کرد: استان کرمان یکی از استان‌های موفق در توسعه اقتصادی، صنعتی و معدنی است که نقشی نمونه برای سایر استان‌های کشور دارد.