به گزارش پردیسان آنلاین، «چیستی جنگ روایت‌ها و روش‌های قلب واقعیت درباره ایران»، «نگاه به جنگ رسانه‌ای علیه ایران با تأکید بر تشریح تکنیک‌های رسانه‌ای»، «واکاوی گفتمان جبهه‌ی معارض علیه جمهوری اسلامی»، «واکاوی جنگ شناختی و هیبریدی علیه ایران و رویکرد جمهوری اسلامی در قبال آن»، «آسیب‌شناسی و ارائه راهبرد جریان رسانه‌ای ایران در قبال […]

به گزارش پردیسان آنلاین، «چیستی جنگ روایت‌ها و روش‌های قلب واقعیت درباره ایران»، «نگاه به جنگ رسانه‌ای علیه ایران با تأکید بر تشریح تکنیک‌های رسانه‌ای»، «واکاوی گفتمان جبهه‌ی معارض علیه جمهوری اسلامی»، «واکاوی جنگ شناختی و هیبریدی علیه ایران و رویکرد جمهوری اسلامی در قبال آن»، «آسیب‌شناسی و ارائه راهبرد جریان رسانه‌ای ایران در قبال رسانه‌های معارض»، «گونه شناسی و جریان شناسی رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران» و «بررسی کارنامه رسانه‌های معاند در قبال جمهوری اسلامی ایران» سرفصل های کتاب جنگ روایت ها هستند.

دکتر حسن بشیر در بخشی از مقدمه این کتاب آورده است: «پاسخگویی به روایت‌های رسانه‌ای رسانه‌های معاند و کلیه رسانه‌هایی که تلاش می‌کنند گفتمان و روایت خود را از حوادث و مسائل جهانی به‌عنوان روایت غالب قلمداد کنند و افکار عمومی جهان را تسخیر کنند، راه مقابله نباید در مواقع لازم فراموش شود، اما مهمتر از آن راه‌اندازی ضدجریان هایی است که می‌توانند گفتمان سازی کرده و روایت‌های غالب خود را درصحنه‌های ملی، منطقه و جهانی منتشر نمایند.»

نگارنده در ادامه به چند نکته به ‌عنوان راه‌حل‌های کلان برای آینده اشاره داشته که در طی زمان نیز می‌توانند غنی‌سازی شوند که این راهکارها عبارتند از؛

۱- تفکیک راه‌حل‌های مقابله‌ای با راه‌حل‌های ایجاد ضد جریان‌ها

۲-تاکید بیشتر روی ایجاد ضد جریان‌ها به‌جای جریان‌های تقابلی

۳- فهم و شناخت دقیق و عمیق گفتمان‌های مقابل که بر پایه آن‌ها روایت‌ها ساخته می‌شوند.

۴-تلاش در گفتمان سازی‌های کلان و موردی برای ایجاد جریان سازی هدفمند.

۵-تقویت و به‌کارگیری راه‌های گوناگون نشر گفتمان هدفمند در سطح جامعه.

۶- شناخت هر چه عمیق‌تر و کارآمدتر فضای مجازی برای فهم چگونگی جریان سازی مؤثر.

۷ – توانمندسازی جامعه در برابر جنگ روایت‌ها با بکارگیری راه‌هایی از قبیل «آموزش سواد رسانه‌ای» در سطح وسیع جامعه.

۸- بکارگیری عملیات روانی هدفمند علیه دشمنان.

۹-بکارگیری رسانه‌های غیر ایرانی برای گفتمان سازی، جریان سازی و روشنگری خبری.

۱۰- تنوع سازی در طرح روایت‌های رسانه‌ای خودی در برابر دشمنان.

همچنین گفتنی است: کتاب «جنگ روایت ها» از طریق لینک https://fidibo.com/book/۱۲۳۴۰۸در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.